Pri prvom uvedení do televíznej kampane by sme vám odporúčali vybrať si partnera, s ktorým chcete pracovať. Určite to môžete urobiť sami a jednať priamo s vysielateľmi, ale spoluprácu s agentúrnym partnerom vám môže poskytnúť cennú pomoc.
Mediálna (reklamná) agentúra
Mala by mať:
- Hĺbkové znalosti o tom, ako funguje plánovanie a nákup televízie a najúčinnejšie spôsoby oslovenia cieľového publika
- Prístup k údajom (meranie sledovania televízie) a systémy na analýzu údajov, napr. najlepšie konverzné programy pre vaše cieľové publikum
- Dlhodobé pracovné vzťahy s vysielateľmi a odborné znalosti pri rokovaniach o dohodách
- Pochopenie toho, čo môže každý vysielateľ ponúknuť a ktoré by mohlo prospieť vašej značke
- Technické špecifikácie a požiadavky
Inzerenti si najčastejšie vyberú mediálnu agentúru, ktorá naplánuje a kúpi médiá, a kreatívnu agentúru, ktorá príde so správnou stratégiou a produkuje reklamy, aj keď existujú aj agentúry, ktoré vykonávajú obidve činnosti.
V SR zrejme neexistujú zoznamy mediálnych agentúr, ale médiá nakupuje veľa agentúr, zoznam vám pripravíme v krátkom čase.
Priame oslovenie vysielateľa
Ak sa rozhodnete rokovať priamo s vysielateľmi, nájdete oddaných ľudí, ktorí vám môžu v tomto procese pomôcť. Títo ľudia sú pripravení pomôcť novým televíznym inzerentom na každom kroku, počnúc úvodnou krátkou konzultáciou až po rezerváciu miest pre vás. Výhodou priameho zadania môže byť cena. Vysielatelia nemajú dôvod nových partnerov znevýhodňovať – práve naopak.
V prípade záujmu o spoluprácu na regionálnom základe, taktiež môžete komunikovať s každou priamo, alebo cez RegionTVnet.