Televízia je najdôveryhodnejšia

Televízia je najdôveryhodnejšia

Televízia je najdôveryhodnejšia 721 406 Maria

Škandály v posledných rokoch v súvislosti s podvodmi, nevhodným umiestňovaním reklám a ochranou osobných údajov v oblastiach online inzercie – najmä prostredníctvom Facebooku a YouTube, potvrdili vysokú kvalitu televízneho vysielania. Televízna reklama je zodpovedná za svoju moc a vplyv a je prísne regulovaná zákonom, to diváci vedia.

Ako ľudia dôverujú reklame pri jednotlivých médiatypoch:

Poradie je:

  • Televízna reklama – 42%
  • Noviny – 13%
  • Webstránka – 9%
  • Rádio – 8%
  • Magazíny, časopisy – 8%
  • Youtube – 6%
  • Sociálne média – 5%
  • Vyhľadávanie – 4%
  • Outdoor – 3%

Pravdupovediac sa ale najviac sa dôveruje odporúčaniu od rodiny a priateľov 82%. S tým počítajú marketéri orientujúci sa na  sociálne siete. Existujú tzv. influenceri, ktorí sú platení za statusy a lajkovanie, čím svojím spôsobom zavádzajú. Ale ľudia už cítia, že sa im niečo podsúva, vo virtuálnej realite už prestávajú veriť svojím „priateľom“, hoci aj o sebe radi podsúvajú krajší obraz.

Napriek týmto číslam sa na Slovensku investuje najmä do sociálnych sietí, čo dokazujú politické kampane. Digitálni marketéri hovoria o metrikách, dátach a cielení na konkrétne osoby.

Čo to v skutočnosti znamená?

  • Kvalitu nahrádzajú kvantitou investícií do online prostredia.
  • Podporujú globálnych hráčov (peniaze do zahraničia) miesto podpory národných a lokálnych médií.
  • Hovoria o cielenej reklame, ale cielia cez málo dôveryhodné mediálne typy.
  • Tiež platí, že čím je užšie je cielenie, tým je reklama drahšia.
  • Lovia v rybníku fanúšikov stránok, ale práve masmédia by im pomohli rásť a nájsť si nových klientov.
  • Žijú vo virtuálnej bubline a veria tomu, že všetci sú „online“, že nepozerajú televíziu, ani noviny. A to aj napriek tomu, že tradičné médiá sú tiež online, ale s dôveryhodnejším a kvalitnejším obsahom.

 

TV reklamu paradoxne využívajú najväčší hráči v online

Vedia prečo – top značky online stali najväčšími investormi do TV reklamy. Nasleduje potravinársky priemysel, kozmetika, financie, zábava a voľný čas, automobily, telekomunikácie, domácnosť, maloobchod a na konci je štát a politické strany.

https://www.thinkbox.tv/Why-TV/TV-is-brand-safest