Škandály v posledných rokoch v súvislosti s podvodmi, nevhodným umiestňovaním reklám a ochranou osobných údajov v oblastiach online inzercie – najmä prostredníctvom Facebooku a YouTube, potvrdili vysokú kvalitu televízneho vysielania. Televízna reklama je zodpovedná za svoju moc a vplyv a je prísne regulovaná zákonom, to diváci vedia.
Ako ľudia dôverujú reklame pri jednotlivých médiatypoch:
Poradie je:
- Televízna reklama – 42%
- Noviny – 13%
- Webstránka – 9%
- Rádio – 8%
- Magazíny, časopisy – 8%
- Youtube – 6%
- Sociálne média – 5%
- Vyhľadávanie – 4%
- Outdoor – 3%
Pravdupovediac sa ale najviac sa dôveruje odporúčaniu od rodiny a priateľov 82%. S tým počítajú marketéri orientujúci sa na sociálne siete. Existujú tzv. influenceri, ktorí sú platení za statusy a lajkovanie, čím svojím spôsobom zavádzajú. Ale ľudia už cítia, že sa im niečo podsúva, vo virtuálnej realite už prestávajú veriť svojím „priateľom“, hoci aj o sebe radi podsúvajú krajší obraz.
Napriek týmto číslam sa na Slovensku investuje najmä do sociálnych sietí, čo dokazujú politické kampane. Digitálni marketéri hovoria o metrikách, dátach a cielení na konkrétne osoby.
Čo to v skutočnosti znamená?
- Kvalitu nahrádzajú kvantitou investícií do online prostredia.
- Podporujú globálnych hráčov (peniaze do zahraničia) miesto podpory národných a lokálnych médií.
- Hovoria o cielenej reklame, ale cielia cez málo dôveryhodné mediálne typy.
- Tiež platí, že čím je užšie je cielenie, tým je reklama drahšia.
- Lovia v rybníku fanúšikov stránok, ale práve masmédia by im pomohli rásť a nájsť si nových klientov.
- Žijú vo virtuálnej bubline a veria tomu, že všetci sú „online“, že nepozerajú televíziu, ani noviny. A to aj napriek tomu, že tradičné médiá sú tiež online, ale s dôveryhodnejším a kvalitnejším obsahom.
TV reklamu paradoxne využívajú najväčší hráči v online
Vedia prečo – top značky online stali najväčšími investormi do TV reklamy. Nasleduje potravinársky priemysel, kozmetika, financie, zábava a voľný čas, automobily, telekomunikácie, domácnosť, maloobchod a na konci je štát a politické strany.