Vyhliadka na vytvorenie televíznej reklamy, ktorú uvidia všetci, môže byť skľučujúca, ale sú k dispozícii rady a pomoc. Tu je prehľad procesu, ktorý by vám mal pomôcť, ale ak potrebujete viac informácií.
Napísanie briefu
Napísanie krátkej správy je dôležitou súčasťou procesu, pretože dobrá krátka správa vedie k lepšej komunikácii a v konečnom dôsledku k lepšej práci.
Predtým, ako začnete, potrebné je si položiť niekoľko otázok:
- Aké sú kľúčové ciele tejto reklamnej kampane?
- Existuje problém, ktorý sa snažíte vyriešiť?
- Aká je osobnosť vašej značky? Aký tón hlasu teda chcete mať?
- Aké sú najdôležitejšie atribúty značky, ktoré chcete dodať?
- Sú zahrnuté nejaké časovo citlivé dátumy, napr. spustenie nového produktu?
- Koľko peňazí chcete minúť?
V ideálnom prípade je potrebné uviesť aj:
- Informácie o značke a akýchkoľvek predchádzajúcich reklamných aktivitách.
- Informácie o cieľovom publiku (ak sú známe) – pravdepodobne budúci kupujúci.
- Existujúce povinné prvky, ktoré je potrebné zahrnúť, napr. logo, koncový riadok, finančné predpisy.
- Informácie o načasovaní a procese ukončenia.
Informovanie svojho kreatívneho partnera
Inzerenti sa zvyčajne rozhodnú spolupracovať s kreatívnou alebo full-service agentúrou a ich kreatívnym partnerom. Inzerenti sa môžu tiež rozhodnúť spolupracovať priamo s vysielateľmi a ich vlastnými kreatívnymi tímami, alebo produkčnou spoločnosťou.
V obidvoch prípadoch sa uskutoční úvodné stretnutie, na ktorom budete na základe vyššie uvedeného stručného informovania kreatívneho tímu informovať o tom, čo chcete. Je to ich príležitosť, aby vás informovali o tom, aký bude konečný produkt, a vaša príležitosť vysvetliť, čo je pre vás najdôležitejšie a aké sú vaše očakávania.
Kreatívny tím sa potom vráti s návrhmi na reklamu a vy si vyberiete nápad, ktorý sa vám najviac páči. Môže to trvať niekoľko stretnutí, kým sa nedostanete k tomuto bodu. Čím je ale úvodný text ( script, scenár) lepší, tým rýchlejší bude tento proces.
Proces produkcie
Po schválení koncepcie reklamy sme pripravení ísť do výroby. Rozhodnutia, ktoré je potrebné urobiť skôr, sa budú týkať obsadenia účikujúcimi, priestorov pre nakrúcanie a hudby.
Ak potrebujeme vytvoriť televíznu reklamu s obmedzeným rozpočtom, môžeme zvážiť niekoľko krokov, ako udržať náklady na nízkej úrovni:
- Použitie záberov z archívu alebo existujúci obsah.
- Vytvorenie vlastnej hudby, aby sme neplatili za hudobné práva.
- Miesto hercov použiť komparz, alebo dobrovoľníkov z vlastných radov.
- Priestory pre nakrúcanie môže poskytnúť klient, napr. kancelária, domácnosť.
- Voice over – nemusí to byť známy herec, profesionálne vyškolené hlasy majú všetci moderátori televízie alebo rozhlasu.
Niekoľko rád, ako vyrobiť cenovú dostupnú reklamu
Jednou z najbežnejších mylných predstáv o televízii je to, že výroba televíznej reklamy je drahá, ale nemusí to tak byť. Je možné vytvoriť skvelú a účinnú televíznu reklamu, a to aj pri nižšom rozpočte. Tu je niekoľko tipov a nápadov, ktoré by vám mali pomôcť čo najlepšie využiť váš rozpočet a dostať sa na cestu.
Príďte s vynikajúcim nápadom
Čím lepší je nápad, tým viac peňazí vám to ušetrí. Ak je kreatívny nápad veľmi silný, jeho oživenie je často jednoduchšie a menej nákladné ako jeho podradný náprotivok. Kreatívne agentúry sa budú venovať tejto téme, najlepší režiséri ju budú chcieť nasmerovať a výrobné spoločnosti do nej budú investovať, pretože ju budú chcieť využiť ako prezentáciu. Nakoniec sa televíznym divákom bude páčiť, bude o nich hovoriť a odovzdať ich priateľom a rodine, takže z mediálnych výdavkov získate oveľa väčšiu hodnotu. Čas a úsilie vynaložené na to, aby sme prišli s jednoduchým, sviežim, pútavým a značkovým nápadom, sa nikdy nestratia. Takže nech robíte čokoľvek, urobte to najlepšie, čo môžete.
Plánujte vopred
Je nesmierne dôležité plánovať všetky oblasti televíznej produkcie v čo najskoršom predstihu a zamyslieť sa nad tým, aké presne sú požiadavky. Zatiaľ čo obrat v produkcii reklamy je v súčasnosti vďaka technologickým pokrokom oveľa rýchlejší, poskytnutie maximálneho možného času pomôže vytvoriť najlepší kus kreatívy často s nižšími nákladmi, pretože mal čas preskúmať najúspornejšie trasy.
Porovnajte aspoň tri ponuky
Hľadanie troch ponúk ako samozrejmosť je vo všeobecnosti dobrým zvykom a informovaním troch samostatných produkčných spoločností pravdepodobne získate trochu odlišný prístup k tejto myšlienke a získate tak informovanejšiu pozíciu o tom, čo vám najviac vyhovuje. Inzerenti ale môžu zvážiť možnosť ísť priamo do televíznych spoločností, ktoré v mnohých prípadoch navrhujú a vyrábajú reklamné a sponzorské spoty za konkurencieschopné ceny.
Použite režiséra „mladé pušky“
Niekedy sa dá dosiahnuť výrazná úspora v osobe režiséra. Nemusí to robiť renomovaný režisér hraných filmov, zvyknutý na veľkú výpravu. Využiť je možné skúseného dvorného režiséra produkčnej spoločnosti.
Opätovné použitie obsahu
Ďalšou možnosťou je zvážiť opätovné použitie alebo prispôsobenie obsahu, ktorý inzerent už môže vlastniť, alebo kreatívne využitie záznamu z archívu. Vo všeobecnosti sa inzerenti a agentúry začnú nudiť s tvorivosťou dlho predtým, ako reklamy dosiahnu opotrebenie diváka, takže by to mohol byť nákladovo najefektívnejší prístup. Prípadne môžete zvážiť použitie animácie. V závislosti od štýlu animácie je možné dosiahnuť výrazné úspory v porovnaní s rovnakým scenárom vytvoreným pri živej akcii. Záznamy z archívu použité kreatívnym spôsobom tiež znížia vaše výrobné náklady.
Nakoniec, pokiaľ ide o tvorivosť, je dôležité pamätať na to, že najlacnejšie nemusí nevyhnutne znamenať najlepšiu hodnotu. Žiadne množstvo peňazí, ktoré sa vyplatia za zlý nápad, ho nepremení na brilantnú televíznu reklamu.
Schválenie kampane
Po dokončení vašej reklamy je táto reklama pripravená na vysielanie a komunikáciu. Buďte pripravení na vplyv reklamy v televízii a ubezpečte sa, že máte na sklade dostatok produktov, dostatok ľudí, aby mohli odpovedať na telefón, a vaše webové stránky majú dostatok schopností zvládnuť všetkých ďalších používateľov vygenerovaných televíznou reklamou.