Televízne reklamy majú bezkonkurenčné dlhodobé aj krátkodobé efekty, vďaka možnosti vidieť ju opakovane – na viacerých obrazovkách. Miestom predaja sa stali naše obývačky.
- Televízna reklama začne po nasadení fungovať ihneď a účinne pokračuje niekoľko rokov, ale jej krátkodobé účinky sú niekedy skryté alebo prehliadané.
V súčasnej dobe sa ale vďaka možnosti zobrazovať sa na viacerých obrazovkách dajú okamžite zaradiť všetky formy televíznej reklamy: diváci sa môžu sledovať v lineárnom vysielaní, online na internete, pripojiť sa ku sociálnym prvkom v televíznych kampaniach a teda okamžite kúpiť produkty. - Televízia vytvára najkratšie až strednodobé tržby .
Médiá účtujú v priemere 39% predaja v krátkodobom až strednodobom horizonte (do 3 mesiacov po dokončení kampane); 33% týchto predajov riadených médiami je riadené televíznou reklamou, viac než akýkoľvek iný komunikačný kanál. Na porovnanie, platené online vyhľadávanie vytvorilo 22%, online zobrazenie 12%, affiliates 10%, tlač 8%, direct mail 8%, rádio 3% a outdoor 1%. - Televízia prináša odpoveď prostredníctvom niekoľkých kanálov priamo.
25% všetkých mediálnych predajov je zabezpečených prostredníctvom telefónu, 45% všetkých mediálnych predajov prostredníctvom kamenného obchodu a 29% predaja cez média sa realizuje prostredníctvom webového prenosu. - Televízia tiež vyvoláva nepriamu reakciu prostredníctvom online kanálov.
To prináša 33% mediálneho predaja prostredníctvom plateného online vyhľadávania; 26% mediálneho predaja prostredníctvom on-line zobrazovania a 20% mediálneho predaja prostredníctvom affiliate marketingu. - 52% ľudí víta televízne kampane, ktoré predtým priniesli výzvu na akciu na sociálnych médiách Facebooku a Twitteri.
- Televízia je zodpovedná za riadenie 33% všetkých interakcií vedených médiami pre značky na Facebooku, napr. rady a pripomienky.
Zdroj:
- GroupM, „TV reakcia: nové pravidlá, nové úlohy“, 2015
- Craft / Thinkbox „Screen Life: TV reklama je všade“, 2014.