Existuje veľa spôsobov, ako používať umiestňovanie produktov v televízii: môže to byť fyzické, virtuálne, viditeľný produkt, alebo nepoužitý, spomenuté, kontextové alebo dokonca neznačkované. Výrobky môžu byť fyzicky umiestnené, integrované alebo iba spomenuté v relácií. Obsah a značka sú do značnej miery spojené všade, kde sa program následne vysiela alebo streamuje.
Alternatívnym prístupom je virtuálne umiestnenie, digitálne umiestnenie produktov do už existujúceho mediálneho obsahu. To umožňuje, aby jedna položka obsahu bola prepojená s rôznymi značkami na rôznych územiach v rôznych časoch, lebo umožňuje umiestnenie produktu až po výrobe programu. Obidva prístupy majú svoje výhody a môžu byť použité súčasne.
1. Produkt je použitý na obrazovke
Napríklad keď v relácií moderátor používa mobilný telefón alebo notbook istej značky.
2. Výrobok je jasne viditeľný, ale nepoužívaný
Výrobok je súčasťou scény, zapadá do scény. Napríklad kávovar v relácií, dekorácia v štúdiu.
3. Slovná zmienka
Ak nie produkt viditeľný, môže mať ústnu zmienku. Ale musí to byť vhodné pre scénu napr. „môžem dostať jedného Bažanta prosím?“
4. Hudba
Najnovšie skladby sa môžu zobrazovať ako hudba na pozadí. Aktivita je podporená licenčnou zmluvou, aktivitou v sociálnych médiách a reklamnou kampaňou.
5. Kontextové umiestnenie
Mohlo by to byť napríklad umiestnenie digitálneho plagátu v prirodzenom prostredí v rámci programu.
6. Bez značiek
Spoločnosť poskytne kuchyňu pre raňajšiu show.Niektoré produkty charakteristické svojim dizajnom tak, že ani netreba, aby sa objavilo logo vo vysielaní.
Divák okamžite vie o akú značku ide, napríklad IKEA, Dedoles ponožky, či niektoré odevné značky.