Dnes môžete byť vynaliezaví aj so skromným rozpočtom. Dúfame, že je tu pre vás niečo inšpiratívne alebo prekvapivé.
Sila 30” a 60” spotov
30” a 60” spoty sú jadrom televíznej reklamy. 30” spotová reklama je presne taká – reklama, ktorá trvá 30 sekúnd, rezervovaná na určitom mieste v pláne televízneho reklamného bloku. 60-sekundová spotová reklama môže poskytnúť viac informácií. Môže tiež ponúknuť väčšiu pozornosť počas reklamnej prestávky, pretože jej dĺžka bude znamenať, že o pozornosť bude súťažiť menej iných reklám.
Tieto spoty je možné zaradiť tak, aby sa reklama mohla zobraziť pred, počas alebo po programe. Je možné zacieliť na typ diváka s profilom, ktorý si s najväčšou pravdepodobnosťou zakúpi produkt. Každá z programových spoločností si účtuje rôzne sadzby alebo ceny za spotový čas. Tieto sadzby budú závisieť od počtu divákov, ktorých program pravdepodobne pritiahne
Krátke a sladké
Spoty sa samozrejme môžu líšiť v dĺžke a dostupné sú aj 10“, 20“ a 40“.
Existuje mnoho príkladov značiek, ktoré nasadzujú sériu vysoko účinných krátkych spotov na budovanie povedomia a dosahovanie výsledkov. Mnoho inzerentov tiež používa krátku formu, aby využili efekty dosiahnuté zobrazovaním dlhších reklám.
Niekedy môžu byť reklamy ešte kratšie a nazývajú sa blipverty. Blipverty sú zvyčajne dlhé dve sekundy a s najväčšou pravdepodobnosťou ich bude päť v jednom bloku, čo predstavuje ekvivalent jedného desaťsekundového spotu. Blipverty sa často používajú na vytvorenie vzrušenia alebo intríg ohľadom nového produktu alebo variantu. Môžu byť použité na dráždenie divákov a vzbudenie zvedavosti na to, čo príde, a zvyčajne po nich neskôr nasleduje dlhšia reklama, ktorá poskytuje viac informácií alebo odhalenie.
Epická/dlhá forma
Niekedy 60″ jednoducho nestačí na vyrozprávanie príbehu vašej značky.
V posledných rokoch sme boli svedkami rastúceho trendu epických reklám vysokej kvality a v dlhej forme. Od 90“ do niekoľkých minút inzerenti spúšťajú kampane s televíznymi reklamami, ktoré sú rozšírenými realizáciami alebo minifilmy.
Tieto dlhé reklamy sa často uvádzajú v premiére, aby sa spustila kampaň, a potom sú podporované kratšími reklamnými formátmi v televízii a na nových mediálnych platformách, ako sú YouTube, Facebook alebo vlastné webové stránky značky na distribúciu online.
Videli sme niekoľko úžasných príkladov od Hondy Cog po Balls od Sony Bravia a vianočnú kampaň Sainsbury 2015 „Mog’s Christmas Calamity“.
Tematické prestávky
Niekedy jedno miesto nestačí. Od propagácie filmov až po galavečery a predstavenia sa v posledných rokoch na rôzne druhy propagácie využívali tematické prestávky.
Tematické prestávky sa vždy robia v spolupráci s vysielateľmi a ponúkajú inzerentom jedinečnú príležitosť pohltiť publikum na niekoľko minút. Zábavné, relevantné a pútavé; ukázali sa ako veľmi úspešný nástroj pre inzerentov a na vytváranie vynikajúceho PR pre agentúry a vysielateľov.
Kontextové reklamy
Keď sa obsah a kontext stretnú, televízna reklama môže byť krásna vec.
Spolupráca medzi vysielateľmi, kreatívnymi agentúrami, značkami a mediálnymi agentúrami znamená, že v televízii vidíme viac kontextovej reklamy, ktorá spája skvelý obsah v správnom kontexte, aby sme mohli zobrazovať reklamy s relevantnosťou, ktoré vynikajú.
Kontextová reklama predstavuje veľmi silné a efektívne využitie televízie a môže značke poskytnúť dokonalé publikum.
Živé reklamy
V televízii poznáme silu živého vysielania a teraz ju možno rozšíriť z obsahu na reklamu. Živé reklamy sú dnes čoraz bežnejšie v televíznej reklame. Sú potenciálne riskantné, ale veľmi obohacujúce.
Živé reklamy môžu značkám vygenerovať množstvo PR, ale sú oveľa viac než len PR triky; prilákať veľké, očakávané publikum a spojiť publikum na podujatí. Od živého ponoru spoločnosti Honda v roku 2008 až po živú ponuku manželstva First Choice na ITV v roku 2015, inzerenti využívajú silu živého vysielania novými a inovatívnymi spôsobmi.
Živé reklamy môžu tiež podnietiť odozvu v reálnom čase, pričom živé informácie sa zverejňujú počas reklamy ako výzva na akciu pre publikum. Stávkové značky sú toho skvelým príkladom; spustenie živých reklám počas živých športových podujatí propagujúcich najnovšie kurzy na podporu stávkovania v hre.